Gode grunde til at dele oplysninger om kompensation med medarbejdere

Gode grunde til at dele oplysninger om kompensation med medarbejdere
En af Astron løsninger populære konsulentydelser administration af medarbejder undersøgelser. Som vi læser gennem de mange anonyme svar, vi har tendens til at se lignende svar, når det kommer til spørgsmålet om erstatning, herunder:
• “Min løn er for lav”
• “Jeg gøre mere end andre i min afdeling men laver den samme løn”
• “Jeg kunne arbejde pÃ¥ (Indsæt navnet pÃ¥ rivaliserende organisation her) og tjene flere penge.”
Dette fortæller os, som kompensation specialister, at medarbejdere er ofte i mørke, nÃ¥r det drejer sig om hvorfor de gør deres specifikke lønninger, og hvad begrebet “godtgørelse” fuldt betyder. Som et resultat, føler de underappreciated og frustreret med deres arbejdsgiver. Før du ved af det, leder de efter beskæftigelse andetsteds.
“Kompensation programmer er et køretøj, som en organisation kommunikerer til ansatte sin mission, vision, værdier og de strategiske prioriteter, som skal være fokuseret pÃ¥. Hvordan vi betaler vores medarbejdere ogsÃ¥ kommunikerer deres værdi for organisationen, uanset hvis værdien er drevet af eksterne kræfter som udbud og efterspørgsel,”sagde Michael Maciekowich, National Director, Astron løsninger.
Åben kommunikation og omfattende uddannelse med dine ansatte om deres lønpakke ikke kun øger tilfredshed, men også øger buy-in. Ærlighed går en lang vej. Hvis, for eksempel, organisationen havde et vanskeligt år og dette faktum afspejles i lønnedgang eller mindre lønstigninger, lade dine medarbejdere kender. Ved at dele oplysninger, både gode og dårlige, dine medarbejdere vil føle betroede og respekteret, og vil forstå, hvorfor visse kompensation beslutninger har gjort.
Fordelene ved skattemæssige informationsdeling med medarbejdere kan samle imponerende resultater. Worldatwork’s 2002 viden af betale studie, der undersøgte mere end 6.000 ledere og medarbejdere i de Forenede Stater og Canada, afslørede at øget viden om virksomhedens lønsystem ikke kun forbedret fastholdelse, men ogsÃ¥ øget medarbejdernes villighed til at henvise venner og familie til organisationen. Ved at fjerne “os og dem”-mentalitet, fundet arbejdsgivere, at loyalitet steg samt deres status som arbejdsgiver valg inden for deres samfund.
“De mere succesfulde organisation vil gøre alt for at kommunikere følgende til deres medarbejdere:
• erstatning filosofi og strategien for organisationen;
• balancen mellem eksterne markedsbehov og interne job værdi ved fastsættelsen af lønniveauer;
• virkningerne af udgifterne til sundhed gavne programmer på bestemmelse af grundlønnen niveauer;
• hvordan ydeevne og bidrag er at blive belønnet; og
• nuværende finanspolitiske realiteter indflydelse på evnen til at finansiere kompensation programmer.
Hvert af disse elementer kræver, at organisationen tager sig tid til ‘behandler deres ansatte som voksne’ og dele vigtige strategiske og finansielle oplysninger, sÃ¥ der er en bedre forstÃ¥else af hvordan deres løn er fastsat,”forklarede Maciekowich.
Når du har åbnet diskussionen med dine medarbejdere, klart forklare den monetære værdi af de talrige tilbud af din komplette kompensationspakke herunder base, fordele, incitamenter og belønning / programmer til talegenkendelse. Også, ikke være bange for at indlede en pay-for-performance programmer, der belønner gode resultater.
Dagens arbejdstagere er loyale over for sig selv først og deres organisation sekund. Derfor bør arbejdsgivere begynde at tænke på forskellige former for kompensation. Hvornår møde med dine medarbejdere, skal du sørge for at anmode om feedback til at finde ud af, hvad de gerne vil se i deres lønpakke. Du kan blive overrasket over at finde at nogle medarbejdere værdsætter ekstra tid ud så meget, hvis ikke mere, end ekstra betale. Andre kan have barn plejebehov eller beskæftige sig med at have en god familie dental plan. Være åben for nye ideer i erstatning og undersøge mulighederne for at indarbejde dem i din organisations planen.
NÃ¥r du Ã¥bner kommunikationslinjer med dine medarbejdere, Sørg for at følge op og tilskynde til løbende feedback. Ved at gøre dette, kan du opleve, at din næste medarbejder undersøgelse er fyldt med svar sÃ¥som “Jeg ved, jeg er værdsat,” “Jeg er tilfreds med min løn og fordele,” og selv “Tak”. “

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *